
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	
	>
<channel>
	<title>
	Reacties op: Problemen oplossen door zetten te elimineren	</title>
	<atom:link href="https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/</link>
	<description>Voor schakers / Door schakers</description>
	<lastBuildDate>Sun, 15 Nov 2020 17:13:33 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>
	hourly	</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>
	1	</sy:updateFrequency>
	<generator>https://wordpress.org/?v=6.8.5</generator>
	<item>
		<title>
		Door: Frits Fritschy		</title>
		<link>https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15945</link>

		<dc:creator><![CDATA[Frits Fritschy]]></dc:creator>
		<pubDate>Sun, 15 Nov 2020 17:13:33 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://www.schaaksite.nl/?p=83825#comment-15945</guid>

					<description><![CDATA[In antwoord op &lt;a href=&quot;https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15944&quot;&gt;Michel Hoetmer&lt;/a&gt;.

Klopt. Mijn variantje was vooral bedoeld om te laten zien dat &#039;remise&#039; een beetje snelle conclusie was – maar inderdaad, na jouw a4-a5 kan wit ofwel schaakjes op de c-lijn blijven geven, of (als zwart h2 speelt) schaak van achteren. Arno&#039;s oplossing daarentegen lijkt inderdaad winnend (al weet je het nooit met toreneindspelen).]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>In antwoord op <a href="https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15944" data-wpel-link="internal">Michel Hoetmer</a>.</p>
<p>Klopt. Mijn variantje was vooral bedoeld om te laten zien dat &#8216;remise&#8217; een beetje snelle conclusie was – maar inderdaad, na jouw a4-a5 kan wit ofwel schaakjes op de c-lijn blijven geven, of (als zwart h2 speelt) schaak van achteren. Arno&#8217;s oplossing daarentegen lijkt inderdaad winnend (al weet je het nooit met toreneindspelen).</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Door: Michel Hoetmer		</title>
		<link>https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15944</link>

		<dc:creator><![CDATA[Michel Hoetmer]]></dc:creator>
		<pubDate>Sun, 15 Nov 2020 16:54:06 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://www.schaaksite.nl/?p=83825#comment-15944</guid>

					<description><![CDATA[Beste Arno en Frits,

Fijn dat jullie zo scherp zijn! De variant met 6...Txh6 7 Txh6 Td3 lijkt inderdaad te winnen. In de andere variant met Kf8 zie ik niet hoe zwart verder komt. Ik heb hier wat varianten toegevoegd. Zie &lt;a href=&quot;https://bit.ly/3lDERKE&quot; target=&quot;_blank&quot; rel=&quot;noopener nofollow&quot;&gt;deze analyse...&lt;/a&gt;

&#160;]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Beste Arno en Frits,</p>
<p>Fijn dat jullie zo scherp zijn! De variant met 6&#8230;Txh6 7 Txh6 Td3 lijkt inderdaad te winnen. In de andere variant met Kf8 zie ik niet hoe zwart verder komt. Ik heb hier wat varianten toegevoegd. Zie <a href="https://bit.ly/3lDERKE" target="_blank" rel="noopener nofollow external noreferrer" data-wpel-link="external">deze analyse&#8230;</a></p>
<p>&nbsp;</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Door: Frits Fritschy		</title>
		<link>https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15941</link>

		<dc:creator><![CDATA[Frits Fritschy]]></dc:creator>
		<pubDate>Sun, 15 Nov 2020 08:01:40 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://www.schaaksite.nl/?p=83825#comment-15941</guid>

					<description><![CDATA[In antwoord op &lt;a href=&quot;https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15940&quot;&gt;Arno Eliens&lt;/a&gt;.

Zo te zien is dat inderdaad nog duidelijker. 6... Txh6 7 Txh6 Td3 8 Kc2 Tg3 9 Th7 Kf8 10 Txa7 Kg8 11 Ta8+ Kh7 en uit. Wit kan dus geen pionnen roven, maar anders gaat de zwarte koning naar g2.

Overigens was het natuurlijk Potkin die te vroeg opgaf, niet Kramnik...]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>In antwoord op <a href="https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15940" data-wpel-link="internal">Arno Eliens</a>.</p>
<p>Zo te zien is dat inderdaad nog duidelijker. 6&#8230; Txh6 7 Txh6 Td3 8 Kc2 Tg3 9 Th7 Kf8 10 Txa7 Kg8 11 Ta8+ Kh7 en uit. Wit kan dus geen pionnen roven, maar anders gaat de zwarte koning naar g2.</p>
<p>Overigens was het natuurlijk Potkin die te vroeg opgaf, niet Kramnik&#8230;</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Door: Arno Eliens		</title>
		<link>https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15940</link>

		<dc:creator><![CDATA[Arno Eliens]]></dc:creator>
		<pubDate>Sat, 14 Nov 2020 23:39:53 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://www.schaaksite.nl/?p=83825#comment-15940</guid>

					<description><![CDATA[In plaats van 6... Kf8 zal 6... Txh6 7 Txh6 Td3 wel winnend zijn. (Adly)]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>In plaats van 6&#8230; Kf8 zal 6&#8230; Txh6 7 Txh6 Td3 wel winnend zijn. (Adly)</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Door: Frits Fritschy		</title>
		<link>https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15939</link>

		<dc:creator><![CDATA[Frits Fritschy]]></dc:creator>
		<pubDate>Sat, 14 Nov 2020 22:01:42 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://www.schaaksite.nl/?p=83825#comment-15939</guid>

					<description><![CDATA[Interessant eindspel.

Ik speel 1.Tcg6 Kb7 2.Tc6 Tcd7 3.Td6 Kc8(!). Nu is 4.Tc6+ de enige. 4... Kd8 5 Tcd6 (5 Tcg6 helpt niet meer vanwege 5... h2 6.Tg8+ Kc7 7.Th8 Txh6 8.Txh6 Td1+) 5... Ke8 (de koning probeert het veilige veld h8 te bereiken) 6.Tc6 Kf8 7.Tc8+ Kg7 8.Txh7+ Kxh7 9.Tc3 (die heeft wit gelukkig genoeg hier nog) 9... Td1+ 10 Kc2 Th1 en wit moet die remise nog maar even bewijzen. Ik heb mijn twijfels. Maar inderdaad een beetje vroeg opgegeven door Kramnik.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Interessant eindspel.</p>
<p>Ik speel 1.Tcg6 Kb7 2.Tc6 Tcd7 3.Td6 Kc8(!). Nu is 4.Tc6+ de enige. 4&#8230; Kd8 5 Tcd6 (5 Tcg6 helpt niet meer vanwege 5&#8230; h2 6.Tg8+ Kc7 7.Th8 Txh6 8.Txh6 Td1+) 5&#8230; Ke8 (de koning probeert het veilige veld h8 te bereiken) 6.Tc6 Kf8 7.Tc8+ Kg7 8.Txh7+ Kxh7 9.Tc3 (die heeft wit gelukkig genoeg hier nog) 9&#8230; Td1+ 10 Kc2 Th1 en wit moet die remise nog maar even bewijzen. Ik heb mijn twijfels. Maar inderdaad een beetje vroeg opgegeven door Kramnik.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Door: Michel Hoetmer		</title>
		<link>https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15938</link>

		<dc:creator><![CDATA[Michel Hoetmer]]></dc:creator>
		<pubDate>Sat, 14 Nov 2020 11:03:25 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://www.schaaksite.nl/?p=83825#comment-15938</guid>

					<description><![CDATA[In antwoord op &lt;a href=&quot;https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15936&quot;&gt;Rick Lahaye&lt;/a&gt;.

Inderdaad, niet eenvoudig. Maar het lukte me toch om de oplossing op eigen kracht te vinden. Of ik het in een partij zou hebben gevonden? Ik denk het niet. Dan is er vast niemand die zegt &#039;effe goed kijken, want je kan remise maken&#039;. Ik vrees dat ik niet beters had gevonden dan de toren op h1 parkeren en dan lijdzaam mijn lot ondergaan.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>In antwoord op <a href="https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15936" data-wpel-link="internal">Rick Lahaye</a>.</p>
<p>Inderdaad, niet eenvoudig. Maar het lukte me toch om de oplossing op eigen kracht te vinden. Of ik het in een partij zou hebben gevonden? Ik denk het niet. Dan is er vast niemand die zegt &#8216;effe goed kijken, want je kan remise maken&#8217;. Ik vrees dat ik niet beters had gevonden dan de toren op h1 parkeren en dan lijdzaam mijn lot ondergaan.</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
		<item>
		<title>
		Door: Rick Lahaye		</title>
		<link>https://schaaksite.nl/2020/11/13/problemen-oplossen-door-zetten-te-elimineren/#comment-15936</link>

		<dc:creator><![CDATA[Rick Lahaye]]></dc:creator>
		<pubDate>Sat, 14 Nov 2020 10:10:35 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">https://www.schaaksite.nl/?p=83825#comment-15936</guid>

					<description><![CDATA[Leuke studies! Het voorbeeld van Sokolov en röntgendekking met Th8 is wel top in die variant! :) Niet eenvoudig!]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Leuke studies! Het voorbeeld van Sokolov en röntgendekking met Th8 is wel top in die variant! 🙂 Niet eenvoudig!</p>
]]></content:encoded>
		
			</item>
	</channel>
</rss>
