Max Warmerdam wint HSG Open 2026
Grootmeester Max Warmerdam en de Ierse internationaal meester van Indiase afkomst Tarun Kanyamarala zijn gezamenlijk winnaar van de twintigste editie van het HSG Open geworden. Beiden scoorden in het driedaagse toernooi vijf punten uit zes partijen, bleven ongeslagen en speelden onderling remise. Op grond van de tiebreakregels is Max Warmerdam tot toernooiwinnaar uitgeroepen, maar het tweetal deelt het prijzengeld. Beiden ontvangen 1.000 euro.
Voor uitslagen en standen, verhalen en achtergronden, columns, zie www.hsgopen.nl

Max met de cheque van 1.000 euro en de speciale trofee van de jubileumeditie van het HSG Open. Foto Mirko Lukacs


1e keer dat ik meedeed en een tijd geleden dat ik überhaupt aan een weekendtoernooi heb deelgenomen maar het was zeer de moeite waard! Bedankt voor de uitstekende organisatie en locatie! Jammer dat ik de enige schaker was die deelnam aan de Dudok-wandeling maar de schakende jeugd was zich zeker aan het voorbereiden. Verder was het duel Grooten-Grooten een interessante familieclash en was de 9 jarige Aadvik al goed op dreef! Vraag voor de techneuten: kunnen die live-borden niet draadloos, wat een dradencircus.