Het Gooise Sufferdje

HSG begint steeds meer op het Gooise sufferdje te lijken, na de nederlaag zaterdag tegen het tweede team van BSG Bussum. Ja, de jaren dat HSG de baas was in het Gooi, zelfs in heel Nederland, liggen al weer een tijdje achter ons. HSG is HGS geworden, zelfde letters, iets andere volgorde. Laten we de grap zelf maar maken, voordat anderen het gaan doen.
Op de Bussumse overwinning valt weinig af te dingen. Op papier waren de teams volledig aan elkaar gewaagd, het gemiddelde eloverschil bedroeg slechts een puntje (2092 om 2093).
In de praktijk had de thuisclub echter een duidelijk overwicht in het Bussumse Denksportcentrum, waar in het bijprogramma van de Gooische derby het ook niet onbelangrijke meesterklasseduel BSG – HMC Calder Den Bosch werd gespeeld. Met eveneens een sensationele afloop voor de Bussumers, het kan niet op daar.
Gelukkig voor ons verzuimde de thuisclub optimaal te profiteren. Door een gelukje kon HSG het verlies beperken tot de kleinst mogelijke nederlaag. Dankzij mijzelf nog wel, eigenlijk dankzij mijn tegenstander Frans Borm die in een stelling met een gezonde pluspion mat in twee dreigde, ondekbaar. Aan zijn aandacht was echter ontsnapt dat ik met mijn laatste zet hetzelfde had gedaan, maar zeker niet ondekbaar.
Lees meer >


















