De 17e aflevering van De Schaakpod
Het derde seizoen van De Schaakpod! In de 17e aflevering van De Schaakpod bespreken Hicham Boulahfa en Tex de Wit de start van het nieuwe schaakseizoen. Tex speelde de KNSB competitie, Hicham heeft een schaaktitel en Lennart was bij de Olympiade.
Beluister De Schaakpod in de player hieronder, via Spotify, Apple, Google of schaakpod.nl
Na een heftige politieke week in de Tweede Kamer was alle aandacht gericht op de Derde Klasse. De Spassky’s traden aan tegen Hardenberg in de eerste ronde van het seizoen 24-25. Onder regie van de nieuwe teamleider Janski, die de 25 jaar op het pluche zittende Putski heeft opgevolgd, werd het na een lange zitting een verdiende overwinning. Janski, verantwoordelijk voor de opstelling van zijn ploeg, speelde zelf niet om zo zijn manschappen geheel in hun kracht te zetten.
Ronde 1 uit naar Sas van Gent of ja, Sluiskil. Het was voor beide teams meteen duidelijk dat dit een zeer belangrijke wedstrijd zou worden voor behoud in de Meesterklasse. Vooraf werd verwacht dat het team van HWP Sas van Gent een klein tikje sterker zou zijn, vooral doordat ze over iets meer/betere toppers kunnen beschikken.
van de Olympiade vond in Boedapest de Algemene Vergadering van de FIDE plaats, door vertegenwoordigers van de lidstaten.

