Uit de oude doos: Sosonko, Ree, Donner, Krabbé, Pam
Tegenwoordig wordt nogal eens gedacht dat schaken eeeeeerrrug belangrijk is in de wereld.
In de hele wereld.
We hebben toch chess.com, de Botez-zussen, Queens Gambit, reclames met schaken, Carlsen in een kledingcampagne, en nerds zijn (zogenaamd, haha) sexy. Want Big Bang Theory ofzo.
Iedereen kickt toch op schaken?
Een ingezonden brievenschrijver in de Volkskrant was onlangs gekrenkt dat er geen aandacht was voor het NK schaken,
Lees meer >
Deze week verscheen op deze site een leuk berichtje over Teletekst van ene Jurriaan79: Teletekst 45 jaar. Het leek me aardig om hierover nog een kleine anekdote te vertellen over de WK-tweekamp tussen Karpov en Kasparov die indertijd in Moskou 1985 gespeeld werd.
